4 sposoby wykorzystania mocy Dynamics 365 dla usług terenowych!

Dynamics 365 Field Service to doskonałe narzędzie do zarządzania wszystkimi operacjami w terenie. Dzięki swoim funkcjonalnościom pomaga w sposób efektywny administrować dużą mobilną siłą roboczą i dostarczać produkty i usługi bezpośrednio do lokalizacji klientów. Narzędzie posiada wiele wbudowanych funkcji inteligentnych, predykcyjnych i intuicyjnych. Wpływa to zarówno na poprawę wydajności klientów, jak i produktywność pracowników terenowych, zapewniając przy tym obsługę na najwyższym poziomie. Jakie korzyści niesie za sobą Dynamics 365 Field Service?

1. Inteligentny harmonogram

Dzięki elastycznej tablicy harmonogramu z funkcją przeciągania i upuszczania dystrybutorzy mogą w prosty sposób przydzielać zasoby i sporządzać harmonogramy dla wielu zamówień roboczych przy użyciu widoku z listy lub mapy. Dynamics 365 dla usługi terenowej przyjmuje wymagania ze zlecenia pracy (zakres czasu, preferowany pracownik – technik, wymagane umiejętności lub certyfikaty i terytorium geograficzne) oraz udostępnia listę najbardziej kwalifikowanych zasobów do konkretnego zgłoszenia serwisowego. Dzięki interaktywnej planszy można zobaczyć i zarządzać pracą przydzieloną pracownikom mobilnym. Widok w czasie rzeczywistym wszystkich pracowników terenowych i aktualnych zleceń umożliwia natychmiastową reakcję na każdą sytuację, która wymaga interwencji. Narzędzie usprawnia proces przypisania odpowiednio wykwalifikowanej osoby do konkretnego projektu. Co powoduje zwiększenie poziomu komunikacji i współpracy między technikami wykonującymi konkretne zadania w terenie, a pracowniami biurowymi i klientami. Optymalizowanie harmonogramu zwiększa wydajność pracy i skraca jednocześnie czas wykonywanego projektu oraz wszystkich wymaganych zadań administracyjnych po zakończeniu pracy.

2. Łączność zawsze i wszędzie

Co to znaczy? Aplikacja mobilna Field Service sprawia, że wgrywanie w obsłudze klienta jest łatwiejsze. W momencie przypisania do konkretnego zlecenia pracownicy natychmiast otrzymują powiadomienie w aplikacji mobilnej (dzięki temu mogą lepiej zaplanować pracę w ciągu dnia). Ponadto mogą także bieżąco aktualizować postęp i status pracy. Dzięki tej aplikacji w szybki sposób można dostarczyć pracownikom informacje, których potrzebują aby sprawnie dotrzeć do lokalizacji klienta i zrealizować zadania. Przeglądanie map pozwoli zobaczyć codziennie trasy, konta, a także zoptymalizować i skrócić czas podróży, zmniejszając przy tym koszty. Wystarczy dotknąć zlecenia, aby zobaczyć więcej szczegółów, zmienić status na ”w podróży” aby poinformować, że w danym momencie technik nie pracuje. Dzięki natychmiastowemu dostępowi do informacji możesz efektywnie zarządzać zleceniami, oraz zamieniać wypełnione zlecenia pracy w faktury klienta, aby uzyskać błyskawiczny rachunek. Codziennie pulpity nawigacyjne pozwolą zobaczyć ukończone prace i ocenić wydajność technika.

3. Sprawne zarządzanie zapasami

Katalog produktów Dynamics 365 można rozszerzyć o system zarządzania zapasami, który śledzi poziomy zapasów w czasie rzeczywistym dla poszczególnych magazynów, włącznie z zasobami mobilnymi na samochodach ciężarowych. Dynamics 365 Field Service pozwala na śledzenie zapasów i uzyskanie informacji o częściach potrzebnych do zbliżającej się pracy. Umożliwia także utrzymanie listy przydatnych artykułów związanych z lokalizacją usługi oraz zapisanie konkretnych informacji. Dzięki temu istnieje możliwość podglądu wszystkich zapasów, które są obecnie w magazynie, w tym ilość dostępną, ilość pod ręką i ilość na zamówienie. Postępowanie zgodnie ze skutecznym wystandaryzowanym procesem umożliwia śledzenie defektów, zwrotów oraz zmian własności dla każdego zasobu klienta.

4. Połączone urządzenia

Usługa Connected Field Service daje możliwość monitorowania urządzeń przedstawicieli serwisowych, aby mieć pewność, że działają prawidłowo. Jeśli sprzęt nie będzie odpowiadał lub się zepsuje, albo będzie wymagał serwisu natychmiast otrzymasz powiadomienie. Umożliwi to zdalne rozwiązanie problemu lub wysłanie kogoś, kto naprawi błąd. Możesz wykrywać i rozwiązywać problemy zdanie oraz oszczędzać na kosztach na miejscu, zanim klienci się o nich dowiedzą. Zaczniesz szybciej rozwiązywać problemy, zdalnie monitorując urządzenia i utrzymując optymalne wsparcie dla klientów. Obniżą się Twoje koszty konserwacji, dzięki szybkiej reakcji i wysyłce kompetentnego technika o dopasowanych umiejętnościach. Znacznemu skróceniu ulegnie także czas przestojów, dzięki otrzymywaniu proaktywnych powiadomień o uszkodzonych urządzeniach.

 

Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii w aplikacji Microsoft Dynamics 365, firmy mogą efektywniej używać zasobów. Ograniczając koszty operacyjne przy zachowaniu najwyższej jakości usług. Microsoft Field Service pozwala na dostęp do najaktualniejszych danych na każdym urządzeniu. Technicy mogą jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę, co w efekcie przekłada się na większe zadowolenie klientów. Firmy, które zdecydowały się na to rozwiązanie, najczęściej wymieniają wzrost satysfakcji klientów, lepszą dyspozycję zasobami i redukcję kosztów. Wprowadzane modyfikacje są dostępne w czasie rzeczywistym dla całej organizacji. Kiedyś pracownicy po zakończonej pracy w terenie byli zmuszeni przyjeżdżać do biura i stacjonarnie uzupełniać dane. Obecnie ulepszona analityka i tworzenie raportów nie wymagają już od pracowników ręcznej konfiguracji. Analizy i podsumowania dostępne są od ręki.

Prowadzisz usługę terenową? Dowiedz się jak zwiększyć satysfakcję klientów. Skontaktuj się z nami!