Co to jest Serwis IT i dlaczego warto z niego korzystać?
Serwis IT jest jedną z szerokiego wachlarza usług świadczonych przez CONET Sieci i Systemy w ramach outsourcingu IT. Obok administracji IT i helpdesku, serwis IT to najczęściej outsourcowana poza organizacje usługa. Dzięki temu, firmy zyskują nie tylko kompleksową obsługę informatyczną na najwyższym poziomie, lecz również obniżają koszty firmowe i optymalizują procesy wewnętrzne.
Szeroko pojęta usługa serwisu IT obejmuje opiekę oraz wsparcie serwisowe dotyczące komputerów, serwerów i całego sprzętu informatycznego w firmie. W ramach serwisu IT usuwane są awarie i usterki stacji roboczych użytkowników oraz sieci i podstawowej infrastruktury Windows. W trakcie serwisowania, w razie potrzeby, może zostać zapewniony sprzęt zastępczy.
Czy Serwis IT może być usługą zdalną?
Serwis IT w większości opiera się na działaniach lokalnych, czyli w siedzibie obsługiwanej firmy. Jest jednak możliwość zdalnej obsługi serwisowej. Warunkiem jest tutaj posiadanie przez obsługiwaną firmę sprzętu zastępczego. Jest on uprzednio przygotowywany przez CONET Sieci i Systemy, a następnie podłączany, wg instrukcji, przez pracownika obsługiwanej firmy.
W przypadku awarii sprzętu komputerowego, w tym desktopów i laptopów, obsługiwana firma korzysta ze sprzętu zastępczego a uszkodzony wysyła do CONET Sieci i Systemy w celu jego naprawy lub wymiany. Średni czas realizacji naprawy to około pięciu dni roboczych. Pozostały hardware, w tym m.in. routery, przełączniki, AccessPointy, drukarki, macierze, serwisowane są w taki sam sposób. Uprzednio przygotowany sprzęt zastępczy podłączany jest przez lokalnego pracownika obsługiwanej firmy, a wadliwy lub uszkodzony przesyłany jest do CONET Sieci i Systemy. Dzięki temu, firma oszczędza nie tylko czas, lecz również ogranicza koszty związane z potencjalnym czasem przestoju w firmie ze względu niedziałający sprzęt.
Serwis IT okiem specjalistów
Szef działy technicznego w CONET Sieci i Systemy o tym, jak wygląda świadczenie usługi serwisu IT:
Usługa serwis IT polega na naprawie sprzętu lub jego wymianie oraz umożliwieniu administratorowi dostępu do niego w celu kontynuacji konfiguracji lub odtworzenia danych z kopii zapasowych. Do sprzętu objętego usługą serwisu IT zaliczamy komputery stacjonarne, laptopy, serwery, przełączniki, routery oraz accesspointy.
Usługa serwis IT polega często na fizycznej wizycie w siedzibie klienta – w przypadku problemu z działaniem sprzętu komputerowego, gdy możliwości zdalne zawiodły. Przed wizytą technika serwisu na miejscu, klient zostaje poproszony o wykonanie podstawowych czynności na podstawie instrukcji serwisanta w celu podjęcia próby uruchomienia sprzętu (odłączenie i podłączenie okablowania, restart urządzenia).
W zależności od ustalonych warunków w umowie, uszkodzony sprzęt może również zostać przesłany w celu diagnozy i naprawy.
Istnieje również możliwość dostarczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy (komputer, laptop).
W przypadku napraw gwarancyjnych w ramach usługi serwisu kontaktujemy się z gwarantem w imieniu klienta oraz nadzorujemy proces naprawy.
Co obejmuje usługa Serwis IT?
Usługa Serwis IT obejmuje następujące czynności mające na celu eliminację usterki sprzętu komputerowego:
- Usuwanie awarii sprzętu poprzez:
- Naprawę – obejmuje to komputery stacjonarne, laptopy, stacje robocze oraz serwery.
- Wymianę – podlegają jej routery, przełączniki, accesspointy i dyski sieciowe.
- Konfigurację i odzyskanie danych z uszkodzonego dysku.
- Pomoc w dobraniu i konfiguracji optymalnego sprzętu komputerowego, serwerów i oprogramowania do firmy.
Jesteś zainteresowany usługą serwis IT?
Jak zgłosić usterkę do Serwisu IT?
Po wykupieniu usługi serwisu IT, firma może zgłaszać firmie świadczącej opiekę IT występujące problemy i awarie sprzętu komputerowego. Poprawne wysłanie zgłoszenia jest niezbędne do szybkiej diagnozy i usunięcia usterki. Aby zgłosić sprzęt do serwisowania należy wysłać maila z następującymi informacjami:
- Opis problemu lub usterki czyli moment wykrycia awarii i jak do niej doszło oraz ewentualny sposób odtworzenia problemu.
- Identyfikator sprzętu komputerowego, który uległ awarii, w postaci nazwy lub numeru oraz wersji.
- Dane klienta.
Po otrzymaniu zgłoszenia, nasi specjaliści je przeanalizują i powiadomią klienta o rekomendowanym postępowaniu. Najczęściej jest to przedstawienie planu naprawy, jednak czasami zdarza się, iż rekomendowane jest zakupienie nowego sprzętu z uwagi na zbyt pracochłonny czas naprawy lub zbyt wysoki koszt elementów zastępczych.
Po zaakceptowaniu planu naprawy, wszelkie usterki zostają usunięte i sporządzany jest protokół zdawczo-odbiorczy, w którym wyszczególnione są prace wykonane na danym sprzęcie. Protokół jest przekazywany klientowi wraz z naprawionym sprzętem komputerowym.
Korzyści usługi Serwis IT
Serwis IT, w ramach outsourcingu IT lub jako osobna usługa, oferuje wiele korzyści:
- Obniżenie kosztów działu IT – dzięki outsourcingowi IT firmy mogą ograniczyć koszty związane z utrzymaniem działu IT.
- Uwolnienie zasobów IT – wynajmując obsługę informatyczną, wewnętrzny dział IT może się skupić na innych działaniach, np. procesach automatyzacji w firmie.
- Obniżenie kosztów firmowych – przenosząc obsługę informatyczną do firmy zewnętrznej, organizacja może zredukować koszty działu IT do minimum.
- Minimalizacja ryzyka zatrudnienia niekompetentnych specjalistów – koszt przeprowadzenia rekrutacji i zatrudnienia pracownika działu IT może być bardzo wysoki, przy czym ryzyko związane z zatrudnieniem pracownika z nieodpowiednimi kompetencjami jest również wysokie.
- Stały dostęp do zespołu specjalistów – w ramach outsourcingu IT firma ma zapewnioną stałą opiekę informatyczną, jednocześnie eliminując ryzyko braku takiej opieki w przypadku nagłej nieobecności pracownika.
- Minimalizacja ryzyka związanego z opóźnieniem projektów – ryzyko związane z wykonaniem projektu przechodzi na firmę świadczącą usługę outsourcingu IT.
- Lepsza organizacja w firmie – obsługa informatyczna jest dostępna praktycznie od ręki i wszelkie awarie informatyczne rozwiązywane są na bieżąco.
- Przeniesiona odpowiedzialność za działania IT – odpowiedzialność za działania IT przejmuje firma świadcząca usługę outsourcingu IT.
- Szybki czas reakcji w przypadku awarii – w ramach obsługi informatycznej firmy mogą dostosować czas reakcji obsługującej firmy do wymagań biznesowych (SLA). Może to być dostęp do obsługi informatycznej nawet 24h/dobę oraz natychmiastowa reakcja na awarię.
- Pełny raport IT – w ramach outsourcingu IT organizacja otrzymuje pełny raport z wykonywanych prac informatycznych przygotowany co miesiąc przez firmę świadczącą usługę.
Sposoby korzystania z Serwisu IT
Abonament
Outsourcing IT na abonament to najkorzystniejsze finansowo rozwiązanie dla firm. Wysokość abonamentu zależna jest od ilości użytkowników, rodzaju usług w outsourcingu IT oraz SLA (Service Level Agreement), czyli oczekiwanego czasu reakcji na zgłoszoną awarię oraz czasu jej usunięcia. Ceny zaczynają się już od 30 zł netto miesięcznie za urządzenie. W ramach abonamentu IT, CONET Sieci i Systemy oferuje trzy rodzaje SLA: Standard, Gold oraz Platinum.
SLA | Serwis IT | Administracja IT | Helpdesk |
Standard | 8h/48h | 8h/24h | 6h/- |
Gold | 4h/24h | 4h/12h | 4h/- |
Platinum | 2h/12h | 2h/8h | 2h/- |
*Reakcja/usunięcie awarii
Pakiet godzin
Interwencyjny outsourcing IT świadczony jest doraźnie, w razie nagłej potrzeby lub małego projektu informatycznego. Godziny można wykupić w naszym sklepie online (office365online.pl) i wykorzystać je na dowolne potrzeby informatyczny w ciągu 6 miesięcy.
Pakiety godzin | Serwis IT | Administracja IT | Helpdesk |
1 godzina | 150 zł | 200 zł | 90 zł |
10 godzin | -10%: 1350 zł | -10%: 1800 zł | -10%: 810 zł |
20 godzin | -20%: 2400 zł | -20%: 3200 zł | -20%: 1440 zł |