CRM gotowy produkt czy skrojony na miarę

Jaki CRM wybrać dla małego lub średniego przedsiębiorstwa

Budowanie i zarządzanie relacjami z klientami to podstawa działalności większość przedsiębiorstw. Dotyczy to i mniejszych firm, i większych, działających w wielu branżach. Zarówno firmy, które działają w świecie realnym, jak i te dokonujące większości transakcji w świecie wirtualnym w pewnym momencie swojej biznesowej egzystencji przestają nadążać ze zbieraniem danych o kontrahentach. Potrzebne wtedy jest technologiczne wsparcie. W tym momencie pojawia się pytanie, jaki system należy wybrać i wdrożyć, by skutecznie uporządkować wiedzę o klientach i skoordynować pracę osób piastujących różne stanowiska i patrzących na biznesowe relacje z klientami z różnych perspektyw.

Rynek nie lubi próżni, dlatego jest dostępnych wiele systemów CRM. Jaki CRM wybrać? Można wybrać spomiędzy produktów gotowych i dedykowanych, czyli tworzonych specjalnie „pod klienta”. Mogą to być programy prostsze, posiadające podstawowe funkcjonalności, jak i bardzo rozbudowane. To wszystko ma, oczywiście, wpływ na cenę produktu.

CRM dedykowany

Ten artykuł ma tezę – uważamy, że korzystniejszym z punktu widzenia organizacji rozwiązaniem jest kupienie CRM-a odpowiadającego profilowi i potrzebom firmy. Korzystniejszym, choć przygotowywanym na zamówienie, a na to potrzeba czasu. Zarówno na wykonanie, jak i spotkania podczas których poznajemy oczekiwania klienta. W zależności od złożoności projektu potrwa to od 2 do 4 tygodni. Jest to lepsze rozwiązanie także dlatego, że zostanie wyposażone w te funkcjonalności, które naprawdę przydadzą się w firmie. Jest to też rozwiązanie droższe, ale posłuży przedsiębiorstwu wiele lat, więc inwestycja najprawdopodobniej się zwróci. Będzie to produkt dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa, zostanie wdrożony przez deweloperów i zintegrowany z systemem (systemami), dotychczas użytkowanymi przez pracowników. Zatem dane w nim wprowadzone automatycznie pojawiają się też w CRM-ie. Decydując się na dedykowany produkt, można także liczyć na pomoc techniczną i doradztwo, a jeśli z biegiem czasu zajdzie taka potrzeba, CRM przygotowany dla konkretnej firmy można uzupełnić o brakujące elementy.

Pełnopłatne CRM-y są zdecydowanie bardziej przyjazne użytkownikom. Intuicyjny i klarowny interfejs pozwala na szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji. Rozbudowane funkcje kalendarza są pomocne w zarządzaniu pracą, jej koordynowaniu oraz przydzielaniu i nadzorowaniu zadań wykonywanych przez pracowników. Na podstawie zgromadzonych danych można generować raporty, dzięki czemu na bieżąco można monitorować efekty pracy zespołów. To daje oszczędność czasu i lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi.

Darmowy CRM

Dostępne darmowe produkty okazują się często prostą bazą danych wzbogaconą o kalendarz, czyli narzędziem, które do tej pory zostało już wypracowane w firmie i które okazało się niewystarczające. Darmowe programy często nie pozwalają one na gromadzenie obszernych informacji o klientach, a to oznacza, że pewne informacje trzeba nadal przechowywać w dodatkowych plikach czy arkuszach. Darmowym CRM-om może brakować integracji z firmowym systemem ERP, co oznacza, że wiele operacji i danych pracownicy muszą wprowadzać ręcznie, często wielokrotnie wpisując w kilku plikach lub systemach. To może być przyczyną powstawania błędów, luk w informacjach, a przede wszystkim powoduje, że pracownicy tracą czas na wypełnianie dokumentów, zamiast podjąć działania biznesowe.

CONET CRM

Na rynku jest wiele systemów do zarządzania relacjami z klientami. Są proste produkty gotowe – kupujesz i jest Twój. Możesz zamówić produkt skrojony pod Twoją działalność i dopasowany do potrzeb organizacji, ale z implementacją musisz sobie radzić we własnym zakresie.

My poszliśmy o krok dalej – oferujemy produkt, podpowiadamy jakie rozwiązania mogą się sprawdzić w Twojej firmie, a także wdrażamy wybrany przez Ciebie pakiet w Twoim przedsiębiorstwie i integrujemy z używanymi do tej pory systemami. Wybierając CONET CRM nie tylko masz solidny sprawnie działający system CRM, ale także – przez cały czas trwania umowy – otoczymy Cię wsparciem technicznym, oferując zdalną pomoc helpdesku, wspomożemy wiedzą ekspercką i przeprowadzimy szkolenia pracowników, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Jeśli jesteś zainteresowany oferowanym przez nas rozwiązaniem – skontaktuj się z nami!